fredag 26 april 2013

Foto 132 FÖRTJUSANDE (87)




Vårens första blommor.....helt förtjusande! 

7 kommentarer:

  1. Härligt med Scilla och jag har sett mina första pågång(ej Scilla) men de är lite blyga fortfarande med all nattfrost! Bra temaval då skall jag leta upp nått ord jag med!!! Kram ;D

    SvaraRadera
  2. Alltid förtjusande med de första vårblommorna.

    SvaraRadera
  3. Kan bara hålla med, alldeles fantastiskt förtjusande.

    SvaraRadera
  4. Scillan är verkligen förtjusande och här har vi massor av scillamattor just nu.
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  5. Googlade på just den här blomman idag då en kompis lade ut en förfrågan på Facebook om vad den hette. Fick reda på att Scilla som är vanligast att folk kallar den är släktnamnet för dessa blommor på latin. Artnamnet är troligtvis antingen Vårstjärna eller Rysk blåstjärna. :) Mycket vacker bild!

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer till mina bilder.