lördag 27 juli 2013

Foto 228 KRAFT (160)




5 kommentarer:

  1. Har många gånger förundrats över myrorna som kommer släpande på sånt som är mångdubbelt större än de själva är. Kan de vara världens starkaste djur?

    SvaraRadera
  2. Ja jisses om man var lika stark som myran är! Vackert tolkat temabild!

    Någonstans i mitt bakhuvud finns informationen, om den nu är korrekt, att myran kan bära sju gånger sin vikt. Att lyfta är en sak och då tänker jag på tyngdlyftarna, men att bära omkring med flera hundra kilo långa sträckor är det ju ingen människa som klarar.

    SvaraRadera
  3. Ja tänk om vi alla var som Magnus Samuelsson och orka bära omkring så mycket hela tiden! Sen hur envetna de är att få med sej sina "fynd! Tyvärr har de varit lite för närgångna i år så här myrras stugan för att slippa dem i sängen!!! Kram ;D

    SvaraRadera
  4. Starka små djur det där ;-)

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer till mina bilder.