fredag 19 december 2014

FOTO 355 TJUV (308)




Är skatan verkligen tjuvaktig?

9 kommentarer:

  1. Japp eller mera en kleptoman där av tjuvaktigheten! Samlar gärna in vackra blänkande ting(blank sked man glömt ute mm) till boet har det konstaterats!!! Kram ;D

    SvaraRadera
  2. Det ska, enligt familjens ornitolog , en myt - men den lär väl leva kvar på samma sätt som vi alltid kommer att tänka på räven som listig ;) Och vad gör väl det!

    SvaraRadera
  3. Smart lösning på ett tema jag inte klarat.
    Vet inte om det är sant eller inte... om skatans tjuvaktighet alltså, men när våra grannar blev tvungna att fälla ett gammalt träd med ett skatbo i, så hittade de en del mystiska föremål i det... bl.a. en rostig nyckel...

    SvaraRadera
  4. Bra lösning! Helt klart försöker de alltid stjäla maten för småfåglarna och knyter jag inte fast isterbitarna riktigt ordentligt snor de dem med. :)

    SvaraRadera
  5. Jag är beredd att hålla med Eva Trillians make.....men det spelar ju ingen roll....låter ju mera spännande med den tjuvaktiga skatan ;-))

    SvaraRadera
  6. Ja, ena riktiga silvertjuvar är de... ;-)

    SvaraRadera
  7. Huruvida de är tjuvaktiga eller inte lämnar jag öppet men visst är de vackra...?

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer till mina bilder.