onsdag 27 augusti 2014

FOTO 239 HUR TÄNKTE JAG NU? (97)




Jag tog en promenad på standen på Stora Karlsö. Det är en stenig strand och där såg jag den lilla vita stenen som såg ut som ett hjärta, inkilad bredvid den lite större stenen. Först tänkte jag........"Jag struntar i att man inte får ta stenar från ön. Jag vill ha med mej det här hjärtat". Men man är ju uppfostrad i att göra det som är rätt så istället tänkte jag att jag tar ett foto av hjärtat och sen får stenen ligga kvar som ett budskap till nästa som går därefter stranden. Kanske någon behöver se ett litet hjärtat där vid stranden.  

8 kommentarer:

  1. Att det blir vackert så här :) Och det blev det!

    SvaraRadera
  2. Bra tänkt att lämna "hjärtat" så fler få se den fina stenen. Och du fick ju en bra bild!

    SvaraRadera
  3. Oj vad svårt så det är inget ställe för mej då att besöka för jag skulle inte kunnat hålla mej för den stenen! Men härligt budskap du lämna efter dej!!! Kram ;D

    SvaraRadera
  4. Bra tänkt. Vad glad nästa person blir som ser samma hjärtesten.

    SvaraRadera
  5. Vacker komposition! Så fint av dig att lämna kvar stenen. Jag är rädd att jag skulle ha smugglat hem den, då jag älskar hjärtan OCH stenar... Tur för alla att det var du och inte jag som hittade den!

    SvaraRadera
  6. Kärlek ska spridas till så många det bara går, så du tänkte rätt där. Jag tror också att din upptäckt av hjärtat var att någon tänkte kärleksfullt på dig just då!

    SvaraRadera
  7. Så vackert och fint handlat! För många år sedan fick jag en speciell sten på Island. En liten sten som delats. Färgerna och formen inuti såg ut som ett inlindad baby. Naturens förmåga att forma är makalös. Ditt foto är mycket fint och texten ger eftertanke. :-)

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer till mina bilder.