fredag 23 maj 2014

FOTO 143 GRANNAR (83)




11 kommentarer:

  1. Snyggt, färgglatt och roligt, men vill de verkligen bo så tätt?

    SvaraRadera
  2. Nära grannar! Hoppas inte ett av dem är "de tokiga stararnas hem" ;)

    SvaraRadera
  3. Rolig tolkning av temat, har själv funderat på att lägga ut "drömslott", min egentillverkade holk. Den skulle också kunna passa till "snett och vint".)

    SvaraRadera
  4. Ett hyreshus eller kanske kedjehus för fåglar... :-) Trevlig tolkning!

    SvaraRadera
  5. Jag hoppas att de kan samsas de där grannarna!

    SvaraRadera
  6. Tänk vilket liv om alla får ungar samtidigt, och vilken syn när alla ska lära sig flyga :)

    SvaraRadera
  7. Många grannar i samma träd. Färgglada fina holkar. Hade lite samma tanke som du kring detta tema, kanske jag använder min bild ändå, fast du hann före. :)

    SvaraRadera
  8. Höghus för fåglar, färgglatt och fint!

    SvaraRadera
  9. haha ja hoppas de är goda grannar!

    SvaraRadera
  10. Fint och glatt med ett höghus i många färger! Undrar lite hur fåglarna trivs med grannar så nära inpå...

    SvaraRadera
  11. Ja, det sägs att fåglar inte gillar grannar men när jag nu försöker fånga blåmesen vid holken så är den irriterad på mej! Döm om min förvåning att en av gångerna så dök en sädesärla och flugsnappare upp, när jag stod där, sittande nära holken! De såg ut att vara beredda att hjälpa till om blåmesen behövde detta! Så kanske funkar detta men det blev ett underbart motiv till temat!!! Kram ;D

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer till mina bilder.